Door Jaap, PA0T.

In 2017 was de VHF-UHF-SHF contestgroep rond PI4GN weer actief in de “grote” internationale contesten op de eerste weekenden van maart, mei, juli en in de IARU contesten in september en oktober. De locaties zijn voor UHF en hoger Rottum (PA0V) en voor VHF Woudbloem (PA1T). Deze contesten zijn 24 uur lang. In Rottum wordt gecontest onder de call PI4GN op de banden 70, 23, 13, 9, 6, 3 en 1,2 cm; in Woudbloem op 2 meter onder de call PA1T (bekerpunten gaan naar PI4GN). In 2017 zijn we met ruime voorsprong weer de bekerwinnaar geworden. Helaas was een belangrijke factor dat onze grootste concurrent PA6NL in Hoek van Holland het niet meer lijkt te lukken om een groot conteststation neer te zetten. De uitslagen zijn te vinden op de site van de VHF-commissie van de Veron.

Hieronder enkele kaartjes met de gemaakte qso’s in de IARU-contesten.

Alle 511 door PA1T gemaakte 2 mtr qso’s in de IARU contest van september 2017 met een gemiddelde van 360 km.

Alle 212 door PI4GN gemaakte qso’s op 70 cm in de IARU contest van oktober 2017, met een gemiddelde van 408 km/qso.

Alle 92 door PI4GN gemaakte qso’s op 23 cm in de IARU contest van oktober 2017, met een gemiddelde van 398 km/qso.

Zeer vereerd waren we toen we in februari j.l. van het V2G bestuur een beker in ontvangst mochten nemen als “waardering voor het jarenlange innovatieve werk voor de zend-amateurwereld”. We zijn er apetrots op en de beker heeft een ereplaats gekregen.

C:\Users\Gebruiker\Documents\Ham\Foto's\P1280177.JPG C:\Users\Gebruiker\Documents\Ham\Foto's\P1280176b.jpg

In december 2017 deden we iets nieuws. Enkele leden van PI4GN namen aan de ATV-contest deel op de banden 70 en 23 cm vanuit de locatie Rottum. Het is een bijzondere tak van sport, maar het is leuk om te vertellen dat we op deze banden de volle winst binnen sleepten.